Živly - Ivana Ježková

11.08.2017 13:08

S radostí publikujeme poezii naší kamarádky Ivanky Ježkové a doufáme, že vám zpříjemní závěr léta ...

 

Oheň 

 

Ohni, dárce proměny,

příteli mé vášně.

Svým žárem spaluješ

a ničíš, co překročilo

svůj čas.

 

Z tebe nové povstává

a čisté v lásce

se rodí.

 

 

Vzduch

 

Bez hranic

v čase a prostoru,

svobodný

a všudypřítomný

jsi ty vz-duch.

 

Oživuješ mne

s ranním svítáním,

s příchodem noci

k odpočinku

ukládáš.

 

Jsi mým dechem

a můj dech je tvůj. 

 

 

 

 

Voda

 

S posvátnou úctou

   hledím na tvoji hladinu.

 

S posvátnou úctou

   se klaním tvé síle.

 

S posvátnou úctou

   děkuji.

 

Jsi ve mně,

jsi v každé bytosti,

v každé rostlině.

 

Z tebe se rodím,

tebe přijímám

i odevzdávám.

 

Bez tebe umírám.

 

 

 

Země

 

Matko má Země,

tvým dechem jsem živ,

tvou krásou naplněn.

Tvé dary užívám

a péčí o vše živé

          je vracím.

 

Ty, oázo Života

modrá jasně zářící,

mě přijala jsi

do své ochrany,

sama tak nepatrná

v nekonečném

                 vesmíru.